Daar zijn we dan - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joep en Merel - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Joep en Merel - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: Merel en Joep

Blijf op de hoogte en volg Joep en Merel

14 September 2007 | Brazilië, Rio de Janeiro

Oi allemaal!

Welkom op onze website. Het heeft even geduurd, maar hier dan toch ons eerste berichtje vanuit een internetcafe met uitzicht op zee :-).
We zijn afgelopen woensdagochtend om 4 uur opgestaan en om 7 uur door de douane gelopen. We hadden daarbij een heus uitzwaaicomite, erg leuk! Toen via Madrid naar Rio waar we 's avonds werden opgehaald door een taxichauffeur van het hostel die nogal moeite had zijn auto terug te vinden in de parkeergarage :-) en die als een typische carioca over de snelweg naar ons hostel racete.
Ons hostel ligt in de wijk Urca, een mooie, rustige buurt met kleine strandjes, gekleurde huisjes en beroemde inwoners (Roberto Carlos bijvoorbeeld). Ook in deze wijk (zelfs letterlijk tot in onze badkamer) ligt de Pao de Azucar (ofwel de suikerbroodberg, zie foto's). Deze zijn we gisteren gaan beklimmen wat dan ook de enige inspanning van de afgelopen twee dagen betekende. Voor de rest lekker op het strand gelegen en genoten van de zon die we de afgelopen tijd zo weinig hebben gezien. Rio blijft een geweldige, magische stad en heeft voor ons inmiddels al iets vertrouwds.
Vanaf morgen gaat het 'echte werk' beginnen, dan vertrekken we naar de Amazone!
Ciao xx Joep en Merel

• 14 September 2007 - 20:28

Iris:

hee!!
    Wat ziet het er mooi uit zeg! Krijg meteen heimwee!!
    Van rogerio moeten jullie naar barra da tajuca, maar dat gaat niet meer lukken denk ik, aangezien jullie morgen naar manaus gaan! Spannend hoor!

Heel veel plezier tussen de enge spinnen, slangen en krokodillen ;-)

muchos besos, iris

• 14 September 2007 - 20:40

Jeannette:

Lieve Merel en Joep,

Dat is een goed begin; heerlijk, ben benieuwd hoe het verder gaat!!!
    Je zonnebril ligt nog thuis, meenemen?
    Veel plezier in de Amazone.
    Veel liefs, mama

• 15 September 2007 - 08:24

Hans:

Broer en scchoonzus! Mooi hoor, ik denk dat ik binnenkort even een weekendje overkom vliegen :)

Veel plezier in 't bos!

Gr. Hans en Nanda

• 15 September 2007 - 09:10

Loes En Jasper:

Heey vrienden, wat gaaf om meteen al een berichtje van jullie te krijgen. Het klinkt al goed, but you two are just getting started! Relax ze, geniet ze en heb vooral veel plezier. Wij genieten graag mee aan de andere kant van de oceaan. Laat dus geen juicy details weg he... Have fun! Jasper en Loes

• 15 September 2007 - 14:45

Wan:

Heee lieverds!
    Ziet er nu al cool uit en jullie zijn net begonnen. Ben ik gewoon helemaal vergeten jullie te bellen voor woensdag. en jullie hebben mijn tv debuut gemist! haha was echt te stom. heb het op dvd dus dat zie je ooit nog wel. have fun daar. ben jaloers!
    kuzz Wanda

• 15 September 2007 - 15:07

Maud:

Lieve Merel en Joep,
    Klinkt nu al helemaal super!
    Enjoy!
    x Maud

• 15 September 2007 - 17:03

Kim:

Hola!

Goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen, met bagage en al! :-)
    Wat een geweldige foto's! En heerlijk in vakantiekleren, jaloers!!!

Veel plezier in de jungle, kijk uit met visjes die urinestralen volgen (met als gevolg visjes in je lijf... iiieee);-)
    Maar wordt fantastisch, ik vond het regenwoud iig helemaalsuper!

Dikke zoen!

• 15 September 2007 - 17:07

Mart:

Heee Joepie en Merel!

De kop is eraf! Volgens mij hebben jullie gelijk al de goede draad te pakken, want het ziet er allemaal heel relaxed uit.

Geniet vooral! :-)

Pa

ps Ma zit in Dublin met haar zussen, ze meldt zich hier wel als ze weer terug is ;-)

• 15 September 2007 - 23:23

Joep En Merel:

thanx voor jullie leuke reacties! we zijn nu in de bloedhitte van Manaus, morgen op jungle trip! Ciao xx

• 16 September 2007 - 10:53

Therese :

Hey Merel en Joep,

Wat ziet dat er waanzinnig goed uit zeg. Waarschijnlijk zijn jullie nu met het'echte werk'bezig. Heel veel succes!
    Leuk om te lezen en zien wat jullie allemaal meemaken.

Geniet er maar goed van!
    Kus Therese

• 16 September 2007 - 17:56

Mark & Kristel:

Heej jullie twee :) Ziet er allemaal gaaf uit daar - geniet ervan! xx

• 16 September 2007 - 19:31

Anneliek:

Hey Joep en Merel!
    Mooie eerste foto's. Hmmm, Amazone, gaan jullie tussen de Aligatoren zwemmen??
    Trouwens, ik ben aan het wachten op de uitreiking van m'n bul en mag/moet nu gaan solliciteren...
    Veel plezier daaro!!
    Groetjes, Anneliek

• 16 September 2007 - 19:35

Paul Kil:

deze serie ga ik helemaal volgen: hartstikke leuk idee. blijf sturen, als ik een week niets meer hoor ga ik me ongerust maken.
    heel veel plezier samen en merel: val niet van de berg
    paul

• 17 September 2007 - 06:43

Hans:

update:

Nivo heeft de eerste 3 punten binnen!

• 17 September 2007 - 10:53

Rob:

He Joep en Marel,

Wat ontzettend gaaf en wat een top foto's. Ik denk dat jullie je wel gaan vermaken deze komende maanden, maar wie moet ik nu gaan stalken?

Robbie

• 17 September 2007 - 16:28

Bjorn:

Hee joep en merel!!

Heel veel plezier daar tijdens jullie mooie reis, mooie foto's trouwens!!

Groetjes Bjorn

• 17 September 2007 - 18:27

Margot:

He Joep en Merel!

Het samen eten is er niet meer van gekomen helaas, maar jullie reis gelukkig wel!! Superveel plezier!!

Groetjes Margot

• 18 September 2007 - 09:08

Annemieke:

Hee Merel en Joep!

Ontzettend veel plezier op jullie reis! Ik heb jullie al veel te lang niet gezien of gesproken. Ben benieuwd wat jullie plannen zijn; waar gaan jullie heen en hoe lang blijven jullie weg? Nou ik lees het vanzelf wel, leuk!
    Veel liefs uit Amsterdam (ik woon ook niet meer in Leiden),
    Annemieke

• 18 September 2007 - 14:51

Caroline:

Eerste foto's zijn super en dat zijn dan de eerste paar dágen.....SUPER!! Ben heel benieuwd naar de verhalen uit de jungle!

• 20 September 2007 - 08:34

PSV De Gekste:

Jajajajajajajajajajajajajajaja,

PSV - CSKA Moskou: 2-1

Ik dacht dat je het wel even wilde weten!!

Ciao,

FC Groningen - Fiorentina 1-1
    SC Heerenveen - Helsingborg 5-3
    Getafe - FC Twente 1-0
    Pacos Ferreira - AZ 0-1

Oh ja, uitspraak in zaak Landis: geschorst voor 2 jaar en moet winst Tour inleveren

• 21 September 2007 - 07:56

Judith:

Dat is handig, ben meteen weer op de hoogte van de voetbaluitslagen:) Maar de eerste foto's zien er al meteen goed uit, ben benieuwd naar de Amazone-foto's, vooral van de krokodillenjacht! Heb gister trouwens foto's van beatstad opgehaald, zijn leuk. Zal ze wel ff proberen te scannen! Enjoy!!! x

• 01 Januari 2008 - 18:10

Gerard Bambacht:

Hallo Joep en Merel,
    Vanuit Zaltbommel wens ik jullie een heel fijn, gezond en inspirerend 2008 toe.
    Veel plezier met het vervolg van jullie reis.Geniet er van, want de tijd vliegt.
    Heel veel groeten en hou je haaks!!!
    Gerard